close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דילים לקרפטוס- כפרים ציוריים עם מסורת יוונית עתיקה לצד חופים מדהימים

מערכת שורשכח אדר ב, תשעו07/04/2016

טיול קסום במיוחד לאי קרפטוס

תגיות:

קרפטוס הוא האי השני בגודלו מבין שרשרת האיים הדודקאנסיים, והוא שוכן בין האי רודוס לאי כרתים.

האי קרפטוס ידוע בזכות החופים החוליים האקזוטיים והמים הצלולים בצבע ברקת, שנחשבים בין החופים הטובים ביותר של יוון. מגוון החופים הרחב של האי הופך אותו אידיאלי למשפחות ולזוגות בחופשה, כאשר לכול חוף יש זהות ייחודית משלו.

אם הצלחתם למצוא דילים לקרפטוס, תשמחו לשמוע שיש באי היווני הזה יותר מאשר חופי ים נהדרים. חופשה בקרפטוס מבטיחה לכם יעד יפהפה ובתולי עם צבעים אקזוטיים שיוצרים מעין גן עדן קטן עבור המטיילים. האי קרפטוס ידוע גם בזכות מסלולי הטיולים שסומנו עבורכם באזור ההררי של האי, שבהם תוכלו ליהנות מנוף מרהיב, ממראה פנורמי על האי כולו, על הכפרים והחופים המיוחדים.

בילוי בכפר על שפת הים Arkansa
כפר ארקנסה הוא יישוב עם אווירה יוונית אותנטית, עם בתים קטנים מסוידים לבן, סמטאות צרות, ומראה שמשקף את האווירה הייחודית של מסורת העיצוב והאדריכלות שמאפיינת אי יווני אמתי, כפי שהיה קיים לפני מאות בשנים. מבקרים רבים מגיעים לקרפטוס, במיוחד על מנת לחוות אווירה מיוחדת זו שקשה כבר למצוא באיים אחרים שהפכו מודרניים יותר עם השנים.

הכפר ארקנסה, שנמצא במרחק של כ-16 קילומטרים בלבד מהעיר קרפטוס, מרשים גם בגלל הטבע הירוק והחופים האקזוטיים שלו. בכפר, בזיליקה נוצרית ידועה שנקראת Saint Anastasia, ומתוארכת למאה ה-5. הבזיליקה כוללת שרידים מהעבר משומרים היטב כמו רצפת הפסיפס שנמצאת במקום.

לא רחוק מכאן נמצא Paleokastro, האקרופוליס הישן שמשקיף לעבר ארקנסה וחוף הים. זוהי נקודה ייחודית שממנה אפשר ליהנות מנוף עוצר נשימה של הים האינסופי ושל שקיעות רומנטיות מדהימות.

חוויה בכפר ההררי אולימפוס
אולימפוס הוא הכפר הצפוני ביותר של האי, והוא גם הגבוה ביותר. הוא ממוקם על הגבעות הצפוניות של הר הנביא אליאס (מתנשא לגובה של 718 מטרים). הכפר מתפרש לאורך שני צידי קו ההר, שם גם ממוקמת סדרה של טחנות רוח מיוחדות.

הבתים המסורתיים בכפר המרוחק הזה הם בני קומה אחת, כשבכול בית כולל חדר אחד וחדר נוסף שמשמש כמטבח. הכפר אולימפוס שומר על המסורת העממית העשירה גם היום. אפילו הניב המקומי משמר שרידים מרשימים של היוונית העתיקה וזו שהיתה שגורה בימי הביניים.

מנהג ה"הנאה", שעדיין ניכר היטב במקום זה, והתלבושות המסורתיות שהנשים המקומיות, גם המבוגרות וגם הצעירות, עדיין לובשות בעיקר בפסטיבלים – הופכים את אולימפוס למעין נווה מדבר של התרבות המסורתית בזמננו.

לשוט בסירה לאי הקטן סריה (Saria)
סריה הוא אי סלעי וולקני מופלא להרפתקנים שביניכם, ששוכן מצפון לאי קרפטוס. האי מופרד מקרפטוס על ידי תעלת מים שרוחבה 100 מטרים בלבד. שני האיים היו מחוברים בעבר עד שרעידת אדמה חצתה אותם לשני איים שביניהם רצועת ים. בסריה יש מספר קטן של תושבים (כ-22...) ורובם רועים.

בסריה אפשר למצוא את שרידי העיר הקדומה ניסירוס, חלק ניכר מהעיר העתיקה, כולל מקדש אפולו – נמצאים כאת על קרקעית הים בין סריה לקרפטוס. המקום מתאים גם מאוד לאוהבי הצלילה שביניכם.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה